Just by reading my story doesn't mean you know my life. Hey welcome to my blog :)

Tuesday, March 19, 2013

The failure

AMARAN JANGAN MUDAH TERTIPU DENGAN TIPU DAYA SI PENULIS KERANA MUNGKIN ADA SEDIKIT UNSUR HIPERBOLA SERTA METAFORA SIKIT LA. JIKA ADA YANG TIDAK MENGERTI APA ITU METAFORA SERTA HIPERBOLA SILA LAH SEARCH GOOGLE. JGN JADI PEMALAIH ! DAN MAAP DIATAS TAJUK POST YG AGAK BAJET GLAMOUROUS GITUUU

*kringggg* bunyi loceng yang memberi signal untuk aku bergegas keluar dari penjara dunia hamboi ayat. Dengan muka yang agak kerek bercampur berminyak sikit tapi manisnya ada saya berjalan dengan lemah gemalai kerana frust menonggeng markah chemistry lebih rendah dari additional mathematic. Mungkin ada diantara kamu kamu kamu *bajet bajet tunjuk padahal takde sape pun baca* yg kata

                    "woah pandai gila add math kau tinggi dari chemist kot." Walawehh ...

Saya dengan wajah yg gembira kerana dipuji pun berkata ,

                    "hahaha lawak sangat kau ni dua dua pun aku fail"

hmm hmm hmm takpayah nak nak hmm sangat ! kadang-kadang tu malu jugak jadi diri aku ni. malu kat diri, malu kat cikgu, malu kat kawan, malu kat family. hmm hmm ish

kkk sambung cerita lah. Lalu aku pun berjalan ke tempat biasa dimana port dibawah sebatang pokok yg rendang dimana aku dan rakan rakan seperjuangan selalu melepaksss. dgn muka yg sedih bila jumpa gang terus jadi monyet start gossiping seperti biasa. haha "manusia tak pernah berubah, berubah pun mungkin sesaat dua saat tiga saat.."

While we're busy gossiping tetiba ayh aku sampai awal lah pulak. Waduh riak muka aku terus bertukar luls
Muka emo je jalan macam orang tengah tournament berjalan kaki tapi slow montion. Gi mana tu ?


Sedihhh je masuk kereta. Tetiba umi kasi vitagen yg baru dibelinya di kedai yg berdekatan. Lalu muka kembali happy bila vitagen habis sedih balik.

Sampai rumah terus mandi. Tetiba umi tanya, "muka hang ni pasaipa"

Lalu akupung menjawab ,"asal? makin cantik ka?" TEPUK SIKIT DIA BUAT LAWAK DOWWWW

Umi pun lalu berkata, "Dah tau sangat bila habis exam ja balik muka mesti monyot lagu ikan dlm akuarium tu. Pi sana kasi ikan makan"

K MAK AKU BUAT LAWAK DOWWWW HAHAHA

kadang kandang aku selalu jugak terfikir, mak aku asal tak marah mcm mak orang lain. bila dpt exam je ada yang pukul anak dorang, paksa belajar, potong duit belanja, potong semua benda yg boleh potong and etc. tapi mak aku dia boleh pulak buat lawak bodoh mcm tu. even ayah aku pun 2x5 jugak.

tapi aku tahu dorang sedih. cuma taknak tunjuk maybe. atau taknak stress kan anak dorang yang comel ni.
krik krik krik

kadang kadang tu kan aku fikir jugak asal aku ni bodoh tetapi pujangga selalu berkata "bodoh tidak beerti selamanya bodoh" mcm akukan aku bodoh 2,3 minit pastu aku pandai balik okayhhh :p

aku selalu berdoa kepada Allah agar Allah tunaikan apa yang mak ayah aku nak. Apa dorg expect kat aku akan jadi kenyataan. dan harap sangat ianya jadi kenyataan. amin.

No comments:

Post a Comment