Just by reading my story doesn't mean you know my life. Hey welcome to my blog :)

Saturday, May 11, 2013

Happy Mother's Day

     Saya dibesarkan oleh seorang ayah dan seorang mak. Since tajuk pun mother's day, cerita pasal mak lah kan hehehe ayah should not be jealous as i love him dearly :)

UMI

Umi suka sangat masak dan makan. Hmm satu combination yg bagus mungkin dan faktor inilah yg menyebabkan umi gain weight tapi ayah tak kesah sbb katanya janji umi sihat dan happy disamping keluarga tersayang.

Umi selalu kata " ayh hang sweet sgt" dan reaction kami adik beradik selalunya mcm "yeke? oh maigodddd shoo shuwittt" dan umi endup with " tengoklah laki hampa bini hampa esk boleh lawan sweet bapak hampa tak?" Ewah umi esk aku kawin laki ada diabetes mellitus haaa siapa lagi sweet?

Umi selalu sgt kuat membebel. Kadang-kadang aku takpaham apa yg dia ingin katakan. Lokasi-lokasi serta waktu yg amat strategik bila dia dlm kereta.

Kereta tak dan panas lagi dah start dah dia "hampa main keluaq ja tak reti tutup pintu" "hang pakai pesen tudung apa ni lilit lilit ghimaih (rimas) aku tengok" "tak selesa lah kerusi keta bapak hampa ni ish" dan byk lagi mostly bebel dia banyak pasal merungut haha kami sekeluarga mampu gelak je dengar dia bebel :)

Umi seorang yg sangat gila amat teramat pembersih. Tiap-tiap hari selalu ada perang dunia ke-3 ke-4 ke-5 dan ke seterusnya sebab kami adik beradik suka sepahkan rumah. Standard ah tu kami main bola dlm rumah, main badminton dlm rumah, main uno, main jutaria (lebih kurang mcm monoply lah tapi ni lopek nye hehe), main chess dan main dam byk kali jugaklah aku dah naik haji eh hajah hehehhuhehwehehe

Umi peramah orgnya dan suka bercakap. Kalau dia pi beli ikan ke beli brg dapur kalau boleh semua orang dia nak tegur. "beli ikan nahh, nak masak apa" "Shopping apa ni byk nyaa" kalau time dia dok tegur org ni aku akan start engine lari laju laju hahahaha :D Jarang kalau nak tgk umi senyap kalau betul2 senyap pun time dia tak sihat ataupun tidur lah kot time tu mmg rumah sunyi sepi takdak bunyi langsung. Bunyi cengkerik pun takdak sebab cengkerik senyap tidoq sama hahaha

Lastly, umi tau apa aku suka makan, aku suka dengar lagu apa, pakai baju apa, warna apa,suka tengok cerita apa. Dia tau cara nak motivate aku bila fail exam dan tak pernah marah pun bila aku fail.

Umi yang selalu jadi hero bila lipas durjana serang kami adik bradik " hampa ni lipaih kicik ni ja pun hampa takut.mcm mana hampa nak berjaya dlm hidup pun aku taktau benda kicik ni pun takut. apalah" dan kami pun balas umi ckp 'umi jgn pandang lipas ni kicik tau. benda kicik ni la kalau depa bersatu padu boleh menjatuhkan kita tau" hmm sejak tu umi dh pandai beli ubat lipaih sebab byk lipaih dlm rumah ni dok buat sarang dlm tupperware dlm almari dia hahaha padan muka

Umi taklah berjaya mcm wanita-wanita diluar sana mcm kak ton yg jual produk kesihatan dia tu " comei tak kat ton" haha. Umi takdak pangkat dato,datin,dr,Ir atau apa pangkat sekalipun tapi dia berjaya jaga dan didik kami adik bradik sampai dah besar panjang comei lote pun oklah kan muehehehuhuhehe

Selamat Menyambut Hari Ibu Sedunia :')

No comments:

Post a Comment